• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація для батьків

ШАНОВНІ БАТЬКИ !

Максимально сприяйте повноцінному розвиткові творчого дарування вашої дитини! Для цього дотримуйтеся таких правил взаємин з дитиною в родині:

1. Будьте поблажливими зі своєю дитиною. Варто знайти «золоту середину» в інтенсивності заохочення-покарання, захоплення-несхвалення.

2. Демонструйте свою незалежність. Дитина повинна зрозуміти, що самостійність і незалежність – великий приз, що присуджується самим наполегливим, працездатним і сміливим особистостям. Бути лідером, чи просто відрізнятися від інших – це чудово!

3. Не бійтеся подорожувати і змінювати обстановку. Нові враження і знайомства вчать не боятися новизни і невизначеності.

4. Воля вибору вчинків і рухів. Дозвольте дітям ризикувати і заряджатися при цьому корисною порцією адреналіну.

5. Забудьте слово «НІ». Максимально заохочуйте будь-яке рішення вашої дитини. Якщо їй призначено помилитися, то нехай вона дійсно це переживе й усвідомить свою помилку, виносячи з цієї ситуації певний позитивний досвід.

6. Будьте оптимістом. Навчіть дитину навіть у самих неприємних подіях або явищах бачити щось гарне і корисне.

7. Забезпечте вашу дитину великою кількістю матеріалів для творчості (пластиліном, папером, клеєм, фарбами, старими непотрібними речами і т.п.). Це допоможе розвинути в неї евристичне та інтуїтивне мислення.

8. Створюйте дитині ситуації, що кидають їй виклик. Це буде стимулювати її мислення, навчить шукати оптимальне рішення в екстремальних ситуаціях, відстоювати свою точку зору, розумно аргументуючи її.

9. Заохочуйте гіперактивність вашої дитини. Багато сильних світу цього в дитинстві були дуже активними. Навчіться не карати дитину за надлишок енергії, не гальмувати її пориви, а розумно керувати ними.

10. Мрійте, фантазуйте і дійте разом із вашою дитиною. Пам’ятайте, що всі дорослі винаходи родом із дитячих фантазій.

План роботи батьківського комітету Германівської ЗОШ І-ІІІ ст. імені братів Гетьманів

Вересень

1. Розподіл обов'язків між членами батьківського комітету

2. Обговорення плану роботи БК.

3.Залучати батьків до активної участі в житті школи, до позакласної та позашкільної роботи.

Листопад

1. Залучення батьків до організації та участі в масових заходах.

2. Організовувати та здійснювати пропаганду серед батьків про важливість розумно організованого сімейного виховання школярів.

3. Про підготовку до Новорічних свят.

Лютий

1. Участь БК у роботі з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної та батьківської уваги.

2. Консультативна робота з питань морально-етичного виховання.

3. Про поведінку та відвідування учнями школи.

Травень

1. Створення умов, спрямованих на зміцнення навичок

здорового способу життя.

2. Про ремонтні роботи влітку; надавати посильну допомогу в зміцненні матеріально-технічної бази школи, ремонті шкільних приміщень.

3. Підведення підсумків роботи комітету за рік, підсумки навчального

року.

4. Участь батьків у літній оздоровчій кампанії.

Положення про батьківський комітет Германівської ЗОШ І-ІІІ ст. імені братів Гетьманів

Батьківський комітет створений з метою сприяння школі та сім’ї в здійсненні загальної середньої освіти дітей та молоді, забезпечення глибоких та стійких знань в учнів з основ наук, виховання у школярів високих моральних якостей, свідомого ставлення до праці, відповідальності, організованості та дисципліни, культури поведінки, в правовому, естетичному, фізичному вихованні учнів, охороні їхнього здоров’я. Батьківський комітет школи керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, планом роботи школи, рішеннями батьківських зборів, рекомендаціями педагогічної ради, директора школи та класних керівників.

1. Загальні положення

1.1. Положення про батьківський комітет приймається на загальношкільних батьківських зборах, затверджується та вводиться в дію наказом по загальноосвітній установі. Зміни та доповнення в дійсне положення вносяться в такому ж порядку.

1.2. Батьківський комітет очолює голова. Комітет підкоряється й підзвітний загальношкільним батьківським зборам.

Термін повноважень комітету - один рік.

1.3. Діяльність комітету здійснюється відповідно до Конвенції ООН про права дитини, чинного законодавства держави в галузі освіти, Типових положень про загальноосвітню установу, статуту загальноосвітньої установи та даного положення.

1.4. Рішення комітету є рекомендаційними.

Обов'язковими є тільки ті рішення комітету, з метою реалізації яких видається наказ по загальноосвітній установі.

2. Основні завдання.

Основними задачами комітету є:

2.1. Сприяння керівництву ЗНЗ:

· в удосконалюванні умов для здійснення освітнього процесу, в охороні життя та здоров'я учнів;

· у захисті законних прав та інтересів учнів;

· в організації та проведенні загальношкільних заходів.

2.2. Організація роботи з батьками, учнями з роз'яснення їхніх прав та обов'язків, значення всебічного виховання дитини в родині.

3. Функції загальношкільного батьківського комітету

3.1. Сприяє забезпеченню оптимальних умов для організації освітнього процессу.

3.2. Координує діяльність класних батьківських комітетів.

3.3. Проводить роз'яснювальну й консультативну роботу серед батьків учнів про їхні права й обов'язки.

3.4. Сприяє у проведенні загальношкільних заходів.

3.5. Бере участь у підготовці школи до нового навчального року.

3.6. Разом із керівництвом контролює організацію якості харчування учнів, медичного обслуговування.

3.7. Надає допомогу керівництву школи в організації та проведенні загальношкільних батьківських зборів.

3.8. Розглядає звертання на свою адресу, а також звертання з питань, віднесених дійсним положенням до компетенції комітету, за дорученням керівника.

3.9. Обговорює локальні акти загальноосвітньої установи з питань, що входять у компетенцію комітету.

3.10. Бере участь в організації безпечних умов здійснення освітнього процесу, виконання санітарно-гігієнічних правил і норм.

3.11. Взаємодіє з громадськими організаціями.

3.12. Взаємодіє з педагогічним колективом з питань профілактики правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед неповнолітніх учнів.

3.13. Взаємодіє з іншими органами самоврядування з питань проведення загальношкільних заходів та всього іншого, що стосується компетенції комітету.

4. Права батьківського комітету

Відповідно до компетенції, установленої дійсним положенням, комітет має право:

4.1. Вносити пропозиції керівництву та іншим органам самоврядування й одержувати інформацію про результати їх розгляду.

4.2. Звертатися за роз'ясненнями в установи й організації.

4.3. Заслуховувати й одержувати інформацію від керівництва школи, інших органів самоврядування.

4.4. Викликати на свої засідання батьків учнів за представленням (рішенням) класних батьківських комітетів.

4.5. Брати участь в обговоренні локальних актів загальноосвітньої установи.

4.6. Давати роз'яснення та вживати заходи з розглянутих звертань.

4.7. Заохочувати батьків учнів за активну роботу в комітеті, надання допомоги у проведенні загальношкільних заходів тощо.

4.8. Організовувати постійні чи тимчасові комісії під керівництвом членів комітету для виконання своїх функцій.

4.9. Голова комітету може бути присутнім (з наступним інформуванням комітету) на окремих засіданнях педагогічної ради, інших органів самоврядування з питань, що відносяться до компетенції комітету.

5. Відповідальність батьківського комітету

Комітет відповідає за:

5.1. Виконання плану роботи.

5.2. Виконання рішень, рекомендацій комітету.

5.3. Установлення взаєморозуміння між керівництвом школи та батьками в питаннях сімейного та громадського виховання учнів.

5.4. Прийняття рішень відповідно до діючого законодавства.

5.5. Бездіяльність окремих членів комітету чи всього комітету.

5.6. Члени комітету, не приймаючої участі в його роботі, за представленням голови комітету можуть бути відкликані виборцями.

6. Організація роботи

6.1. До складу комітету входять представники батьків учнів по одному від кожного класу.

6.2Представники в комітет обираються щорічно на класних батьківських зборах на початку навчального року.

6.3. Чисельний склад комітету школа визначає самостійно.

6.4. Зі свого складу комітет обирає голову (у залежності від чисельного складу можуть обиратися заступники голови, секретар).

6.5. Комітет працює за планом і регламентом, що узгоджені з директором школи.

6.6. Про свою роботу комітет звітує перед загальношкільними батьківськими зборами не рідше двох разів на рік.

6.7. Комітет має право виносити рішення при наявності на засіданні не менше половини свого складу. Рішення приймаються більшістю голосів.

6.7. Листування комітету з питань, що відносяться до його компетенції, ведеться від імені Хлівчанської ЗШ І- ІІІ ст.., документи підписують керівник ЗНЗ та голова комітету.

7. Діловодство

7.1. Комітет веде протоколи своїх засідань і загальношкільних батьківських зборів відповідно до інструкції про ведення діловодства ЗНЗ.

7.2. Протоколи зберігаються в заступника директора школи з виховної роботи.

7.3. Відповідальність за діловодство в комітеті покладається на голову комітету або секретаря.

ПОЛОЖЕННЯ

про батьківські збори

та батьківський всеобуч

1. Загальні положення

1.1. Авторитет школи та вчи­телів у багатьох випадках визна­чається організацією та проведен­ням батьківських зборів.

1.2. Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі да­них педагогічної науки, досвіду виховання.

1.3. Батьківські збори — це школа виховання батьків, форму­юча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.

1.4. Батьки (особи, які їх замі­нюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).

1.5. Даний документ є локаль­ним актом щодо питань регулю­вання відносин між школою та батьками.

2. Мета та задачі батьківських зборів

2.1. Виховання батьків, бать­ківського колективу.

2.2. Формування батьківської суспільної думки.

2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психо­логії, законодавства України.

3. Види батьківських зборів

3.1. Існують такі види бать­ківських зборів:

• організаційні;

• тематичні;

• збори-диспути;

• звітові;

• збори-консультації;

• збори-співбесіди.

3.2. Батьківські збори, як пра­вило, є комбінованими.

3.3. Основна частина батьківсь­ких зборів—педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).

3.4. Батьківський всеобуч пла­нується відповідно до:

• вимог соціуму;

• напряму роботи школи;

• вікових особливостей дітей

4. Задачі батьківського всеобучу

4.1. Знайомство батьків з ос­новами педагогічних, психоло­гічних, правових знань.

4.2. Забезпечення єдності ви­ховної взаємодії школи та сім'ї.

4.3. Узагальнення та розпов­сюдження позитивного досвіду виховання.

4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших по­милок.

4.5. Залучення батьків до актив­ної участі у виховному процесі.

5. Проведення батьківських зборів

5.1. Загальношкільні бать­ківські збори проводяться один раз на семестр за планом роботи школи.

5.2. Основні питання, які роз­глядають на зборах:

а) ознайомлення:

• з документами про школу;

• з основними напрямками роботи школи;

• із задачами, які стоять перед школою;

• зі звітами про роботу;

• із локальними актами;

б) обмін досвідом щодо питані виховання дітей;

в) використання знань, умінь можливостей батьків у робот з дітьми;

г) надання допомоги у вирішенні господарчих питань.

5.3. Класні батьківські зборі проводяться один раз на семестр.

5.4. Основні питання, які роз­глядають на батьківських зборах

• аналіз навчально-виховного процесу у класі;

• задачі, які визначають по­дальшу роботу;

• планування, організа­ція діяльності щодо виконанні задач;

• підведення підсумків;

• актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (бать­ківський всеобуч).

5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих мо­ментів:

• атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини;

• інтонацію зборів: радимо та роздумуємо разом;

• професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);

• добрі, довірливі стосунки

• головні показники ефект­ності батьківських зборів — це:

а) активна участь батьків:

б) атмосфера активного обговорення питань;

в) обмін досвідом;

г) відповіді на питання, поради та рекомендації

6. Права батьківських зборів

Батьківські збори мають право:

а) звернути увагу батьків на:

• правильне виконання рішень зборів;

• виконання п. 4 ст. 52 Закону України «Про освіту» (батьки (за­конні представники) навчаються, вихователі несуть відповідаль­ність за виховання дітей, отри­мання ними основної загальної освіти);

• виконання п. 4 ст. 17 Закону України «Про освіту» (відпові­дальність за ліквідацію учнівсь­кої академзаборгованості протя­гом наступного навчального року покладається на їхніх батьків (за­конних представників);

• виконання Статуту школи (батьки зобов'язані вико­нувати Статут школи);

• обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;

б) запрошувати на збори спе­ціалістів:

• юристів;

• лікарів;

• психологів;

• працівників правоохоронних органів;

• членів адміністрації школи;

• представників громадських організацій.

Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропо­зицій — один місяць.

7. Документація батьківських зборів

7.1. На всіх батьківських збо­рах ведеться протокол.

7.2. Протоколи батьківських зборів:

• підписуються головою та секретарем батьківських зборів;

• зберігаються у методичному кабінеті школи та відносяться до шкільної документації;

• протоколи класних бать­ківських зборів зберігаються у класних керівників.

7.3. Зошит протоколів пови­нен бути прошнурований, прону­мерований, скріплений підписом Голови батьківського комітету.

7.4. Матеріали батьківських зборів зберігаються у методич­ному кабінеті у папці зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.

7.5. Термін зберігання прото­колів та документів до них визна­чається терміном навчання учнів на визначеному щаблі:

• 1—3-ті класи — 3 роки;

• 5—9-ті класи — 5 років;

• 10—11-ті класи — 2 роки.

8. Заключні положення

8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських збо­рах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:

• соціуму;

• напрямку роботи школи;

• рівня освіти батьків.

8.2. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розроб­ляються спільно з:

• адміністрацією;

• психологами;

• головою методичного об'єднання класних керівників;

• представниками науки.

8.3. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розгля­даються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківсь­кого комітету та затверджуються педрадою.

Н А К А З

МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№855 від 08.11.2004 р.

Про заборону тютюнопаління в навчальних закладах і установах Міністерства освіти і науки України і затвердження заходів щодо проведення антинікотинової інформаційно-освітньої та профілактичної роботи серед дітей, учнівської та студентської молоді.

Високий рівень вживання тютюну в Україні є соціально-демографічною проблемою, яка стосується як усього населення загалом, так і дітей, учнівської та студентської молоді особливо. Поширеність куріння серед цієї категорії зростає, незважаючи на інформаційно-освітні заходи профілактики. До досягнення повноліття 82% юнаків та 72% дівчат мають досвід паління цигарок протягом життя. До активних курців належать серед хлопців: 11% у віці до 13-15 років, 20% у віці 15-16 і 35% у віці 16-17 років, серед дівчат відповідні показники; 5, 6 і 19%. На виконання ст. 56 Закону України "Про освіту" та з метою надання підліткам об’єктивних сучасних знань щодо вироблення відповідального ставлення до власного здоров’я та усвідомлення його ціннісної значущості, викорінення легковажного ставлення відносно куріння, а також формування навичок здорового способу життя

наказую:

1. Заборонити тютюнокуріння у приміщеннях і на територіях навчальних закладів та установ Міністерства освіти і науки України.

Міністр В.Г. Кремень

В лютому 2010 р. Верховною Радою України був прийнятий закон Украини о внесення змін до законодавчих актів відносно розпиття спиртних напоїв у громадських місцях.

В цих змінах з’явилися два нових слова, це "ПИВО" и "СЛАБОАЛКОГОЛЬНІ" напої, і у зв’язку з цим були внесені зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення:

Статья 178. Розпиття пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв в заборонених законом місцях або поява в громадських місцях у нетверезому стані розпиття пива (окрім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв на вулиці, в закритих спортивних спорудах, в скверах, парках, в усіх громадського транспорту (включаючи транспорт міжнародного сполучення) та і інших законом місцях, окрім підприємств торгівлі та громадського харчування, в яких продаж пива алкогольних, слабоалкогольних напоїв на розлив дозволена відповідним органом місцевого самоврядування, або поява в громадських, місцях в нетверезому стані, яке принижує людську гідність та суспільну мораль, - тягне попередження або накладання штрафу від одного до п’яти не обкладених мінімумом доходів громадян (від 17 до 85 грн.)

21 січня 2010 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», котрий доповнив Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» деякими новими положеннями.

Стаття 18 цього Закону встановлює коло осіб та місця, де не може здійснюватись продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, а також тютюну. Продаж та придбання таких виробів не може здійснюватись особами, що не досягли 18 років.

Діти пропускають уроки без поважних причин. Що це означає і як контролюється з боку вчителів та батьків? Якщо дитина не прийшла до школи, класний керівник або заступник директора з виховної роботи починає з’ясовувати причину. Часто телефонуємо батькам, а ті в кращому випадку відповідають, що дитина проспала, або я розбудив, пішов на роботу, а де дитина не знаю, або ще краще – він наглядає за молодшим братом, чи поїхав купувати собі кросівки… Чому вчитель може щоднятелефонувати одним і тим же батькам, а не батьки в свою чергу своєчасно повідомляють вчителю про причину відсутності. До речі, частіше телефонуємо тим батькам, діти яких схильні до пропусків уроків без причини, це вони щодня повинні контролювати і цікавитися в учителя, чи є на уроках син, або донька. За вимогами – заява батьків про відсутність дитини на уроках не є юридичним документом, але вона є доказом, того що батьки проінформовані, про відсутність дитини в школі. Заяви батьків, довідки з лікарні, інші документи, які пояснюють відсутність дитини (змагання, концерт, конкурс тощо) зберігаються в особовій справі дитини від початку навчального року до початку наступного навчального року. Медичні довідки по закінченні навчального року вклеюються в медичні картки учнів. Якщо дитина відсутня в школі більше двох днів, необхідно надати довідку про стан здоров’я та допуск до занять, відсутність контакту з хворими людьми. Вам же не все одно хто сидить поряд з вашою дитиною. Тому не вчитель повинен вимагати дані документи, а батьки мають знати, що їх наявність не примхи вчителя або адміністрації школи.

Це ж стосується і довідки про стан здоров’я з визначенням фізкультурної групи, яка надається до школи на початку навчального року обов’язково! Учні, які не надають вищезазначену довідку до школи не допускаються до занять фізкультурою, не атестуються з фізкультури.

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ "КІБЕРПЕС"

Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:

  • поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;
  • повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.

За даними ЮНІСЕФ в Україні, майже 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина прогулювала школу через кібербулінг. 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили те, що Instagram, TikTok і Snapchat є основними соціальними платформами для цькування.

Міністерство цифрової трансформації у співпраці з ЮНІСЕФ та за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України, Координаційного центру з надання правової допомоги та Міністерства юстиції України випустило чат-бот "Кіберпес". У чат-боті можна дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу.

Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, як визначити кібербулінг, як самостійно видалити образливі матеріали з соціальних мереж, а також куди звертатись за допомогою.

У чат-боті "Кіберпес" можна знайти інформацію про те:

  • що таке «кібербулінг» та як він проявляється;
  • як визначити контент, що містить кібербулінг;
  • що робити, якщо вас кібербулять;
  • як видалити матеріали, що містять кібербулінг;
  • як попередити кібербулінг;
  • як не бути кібербулером.

ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ В ІНТЕРНЕТІ: ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ "STOP SEXTING"

Сексуальне насилля онлайн – один з викликів, який стоїть перед батьками та педагогами. Діти можуть стикатись із сексуальним насилля в Інтернеті у формах секстингу, кібергрумінгу та сексторшену.

Секстинг – це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і не знайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені, що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини у школі.

Кібергрумінг — це процес комунікації із дитиною в Інтернеті, під час якого злочинці налагоджують довірливі стосунки з дитиною з метою сексуального насильства над нею у реальному житті чи онлайн. Вони можуть змушувати дітей виконувати певні сексуальні дії перед камерою. Злочинці свідомо будують своє спілкування з дитиною так, аби викликати в неї теплі почуття та довіру, показати, що вона цінна та унікальна. Вони можуть прикидатися однолітками дитини, пропонувати роботу моделлю, дарувати подарунки тощо.

Сексторшен – налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів або грошей.

Звертаємо увагу: якщо дитина стала жертвою секстингу, кібергрумінгу чи сексторшену, необхідно звернутися до поліції.

Освітній проєкт #stop_sexтинг за підтримки МОН, Мінцифри та Уповноваженого Президента України з прав дитини створили навчальні матеріали для батьків і педагогів щодо упередження та протидії сексуальному насиллю в Інтернеті:


ВСЕУКРАЇНСЬКА КАМПАНІЯ ПРОТИ КІБЕРБУЛІНГУ DOCUDAYS UA

У межах всеукраїнської кампанії проти кібербулінгу, за сприяння МОН, було проведено DOCU/ТИЖДЕНЬ проти булінгу для учнів 5–7 та 8–11 класів. Загалом в проєкті взяли участь 81 000 учнів, 1609 вчителів і 320 шкіл.

Всеукраїнська кампанія проти кібербулінгу створила відео "Mr. Nox" і буклет для батьків і дітей, який пояснює, як розпізнати кібербулінг і куди звертатися дітям і батькам дітей, які опинились у ситуації кібербулінгу.

Docudays UA дає можливість створити кіноклуб на базі закладу освіти. Кіноклуб дасть змогу отримати доступ, зокрема, і до фільмів із теми цькувань, як-от "Булер". Зареєструвати кіноклуб у закладі освіти можна за посиланням.

Відео (Матеріали до обговорення)

Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою

Як я став кіберсупергероєм


ПОСІБНИКИ, ЯКІ МОН ПРОПОНУЄ ВИКОРИСТОВУВАТИ БАТЬКАМ І ПЕДАГОГАМ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ:

  1. Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків
  2. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник
  3. Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
  4. Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок", розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.
  5. Онлайн-посібник "COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів"
  6. Посібник Ради Європи "Свобода вираження поглядів та інтернет"
  7. Навчально-методичний посібник "Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в інтернеті"
  8. Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти навчально-методичного посібника та робочого зошита „Інтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want)
  9. Дізнайся про свої права в цифровому середовищі
  10. Попередження та протидія КІБЕРБУЛІНГУ в дитячому середовищі України
  11. Запобігаємо кібербулінгу змалечку

ПЕРЕЛІК ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ, РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЛЯ ДІТЕЙ

СПЕЦІАЛІЗОВАНІ ІНТЕРНЕТ-САЙТИ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ


ІНТЕРНЕТ-САЙТИ БІБЛІОТЕК ТА ЕЛЕКТРОННИХ БІБЛІОТЕК


ІНТЕРНЕТ-САЙТИ МУЗЕЇВ І КАРТИННИХ ГАЛЕРЕЙ УКРАЇНИ

Як говорити з дітьми про війну: поради психологів

Війна приносить в життя дітей втрату, невизначеність, активізує страх та тривогу. Діти втрачають звичну повсякденність та впорядкованість життя. Зазвичай відчуття безпеки та захищеності діти шукають у своїх батьків.

Пропонуємо кілька порад щодо того, як підійти до розмови з дитиною про війну.

1. Надавайте інформацію відповідно до віку дитини та подбайте, щоб вона не ретравмувала дитину.

Діти з найменшого, дошкільного віку, мають право знати, що відбувається у їхній країні, але дорослі також мають відповідальність убезпечити їх від небезпечного контенту. Говоріть з дітьми зрозумілою їм мовою, через казки та історії, де наприклад, козаки боролися проти зла, захищали свою землю (“Котигорошко”, “Чарівні історії про козаків” тощо). Під час розмови стежте за реакціями дитини та будьте чутливими до її рівня тривоги. Це нормально, якщо ви дуже переживаєте через те, що відбувається, але пам’ятайте, що діти сприймають емоційні сигнали від дорослих, тому говорячи з дитиною, намагайтеся тримати контроль над емоціями. Нагадайте, що багато людей наполегливо працюють не лише в Україні, а й у всьому світі, щоб закінчити війну.

2. Дбайте про медіагігієну та медіаграмотність вашої дитини в умовах війни.

Будьте уважними до того, яку інформацію отримують діти, прислухайтеся до їхніх розмов, аналізуйте їхні запитання до вас. Діти можуть отримувати інформацію з різних джерел, тому важливо уточнювати у вашої дитини, звідки вона дізналася ту чи іншу інформацію і якщо вона неточна або неправдива - виправити це. Можна почати з таких запитань: «Це цікава думка. Розкажи, чому ти так думаєш?», «Мені важливо почути твою думку про це…», «Як ти думаєш, де ми можемо отримати більше інформації про це?». Навчіть дитину тому, що таке медіаграмотність та критичне мислення, розкажіть про те, як і для чого можуть поширюватися фейки. Саме тоді, коли дитина запитує, висуває гіпотези, шукає причини - вона мислить, важливо скеровувати дитину та вчити перевіряти знайдену інформацію у різних джерелах, які вважаються достовірними. Нагадайте дитині, що вона може поговорити з вами чи іншим значимим дорослим, коли захоче.

3. Обмежте потік новин.

Подумайте про те, щоб вимикати новини при дітях дошкільного або молодшого шкільного віку. Новинний контент наразі є травмуючим для них, може викликати багато занепокоєння та підсилювати тривогу і страх. З дітьми середнього шкільного віку та підлітками ви можете використовувати перегляд новин як можливість обговорити, що відбувається в країні та у вашій громаді зокрема з використанням вищезазначених порад. Також подумайте, як і що ви говорите про ситуацію з іншими дорослими, особливо коли дитина може це чути або бути присутньою під час розмови. Намагайтеся, наскільки це можливо, ввечері, замість перегляду новин з дітьми, робити з ними релаксаційні вправи, грати в ігри, дивитися мультфільми або читати казки разом.

4. Зосередьте увагу на допомозі.

Дітям важливо знати, що люди допомагають одне одному. Розкажіть, до прикладу, про роботу волонтерів, які надають підтримку всім, хто її потребує, або про те, що робить територіальна оборона. Якщо дошкільня або дитина молодшого шкільного віку захоче підтримати тих, хто допомагає, намалювавши малюнок, плакат або написавши вірш - підтримайте її у цьому. Підлітки можуть виявити бажання приєднатися до роботи у гуманітарному штабі чи іншій діяльності. Розкажіть їм, як це зробити, і пам'ятайте, що безпека вашого підлітка - понад усе. Відчуття того, що ми всі робимо щось для наближення перемоги, надає відчуття єдності та приносить стишення і психологічний комфорт.

5. Слідкуйте за станом дитини.

Оскільки війна триває і новини про воєнні події оточують нас звідусіль, триваючи нон-стоп, важко зосередитися на чомусь іншому. Водночас ви - батьки, найбільш значимі люди та орієнтир для своєї дитини, а їй вкрай важливо, щоб ви цікавилися й новинами із її життя. Продовжуйте спостерігати за станом дитини, запитуйте час від часу: «Як у тебе справи?», «Як ти почуваєшся?», «Що в тебе нового? Чи ти знаєш, як справи у …(ім’я друга/подруги дитини?«, «Чи є у тебе питання, які б ти хотіла/хотів обговорити?».

6. Подбайте про себе.

Обмежте своє перебування в мережі та читання новин, наскільки це можливо. Натомість зосередьтеся на якомусь важливому завданні або робіть те, що допомагає розслабитися та відновитися. Діти зрозуміють реакцію дорослих на новини, тому якщо ви справляєтеся з ситуацією - це допомагає і дітям.

Примірне двотижневе меню

Кiлькiсть переглядiв: 840

Коментарi