Вересень
1. Розподіл обов'язків між членами батьківського комітету
2. Обговорення плану роботи БК.
3.Залучати батьків до активної участі в житті школи, до позакласної та позашкільної роботи.
Листопад
1. Залучення батьків до організації та участі в масових заходах.
2. Організовувати та здійснювати пропаганду серед батьків про важливість розумно організованого сімейного виховання школярів.
3. Про підготовку до Новорічних свят.
Лютий
1. Участь БК у роботі з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної та батьківської уваги.
2. Консультативна робота з питань морально-етичного виховання.
3. Про поведінку та відвідування учнями школи.
Травень
1. Створення умов, спрямованих на зміцнення навичок
здорового способу життя.
2. Про ремонтні роботи влітку; надавати посильну допомогу в зміцненні матеріально-технічної бази школи, ремонті шкільних приміщень.
3. Підведення підсумків роботи комітету за рік, підсумки навчального
року.
4. Участь батьків у літній оздоровчій кампанії.
Положення про батьківський комітет Германівської ЗОШ І-ІІІ ст. імені братів Гетьманів
Батьківський комітет створений з метою сприяння школі та сім’ї в здійсненні загальної середньої освіти дітей та молоді, забезпечення глибоких та стійких знань в учнів з основ наук, виховання у школярів високих моральних якостей, свідомого ставлення до праці, відповідальності, організованості та дисципліни, культури поведінки, в правовому, естетичному, фізичному вихованні учнів, охороні їхнього здоров’я. Батьківський комітет школи керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, планом роботи школи, рішеннями батьківських зборів, рекомендаціями педагогічної ради, директора школи та класних керівників.
1. Загальні положення
1.1. Положення про батьківський комітет приймається на загальношкільних батьківських зборах, затверджується та вводиться в дію наказом по загальноосвітній установі. Зміни та доповнення в дійсне положення вносяться в такому ж порядку.
1.2. Батьківський комітет очолює голова. Комітет підкоряється й підзвітний загальношкільним батьківським зборам.
Термін повноважень комітету - один рік.
1.3. Діяльність комітету здійснюється відповідно до Конвенції ООН про права дитини, чинного законодавства держави в галузі освіти, Типових положень про загальноосвітню установу, статуту загальноосвітньої установи та даного положення.
1.4. Рішення комітету є рекомендаційними.
Обов'язковими є тільки ті рішення комітету, з метою реалізації яких видається наказ по загальноосвітній установі.
2. Основні завдання.
Основними задачами комітету є:
2.1. Сприяння керівництву ЗНЗ:
· в удосконалюванні умов для здійснення освітнього процесу, в охороні життя та здоров'я учнів;
· у захисті законних прав та інтересів учнів;
· в організації та проведенні загальношкільних заходів.
2.2. Організація роботи з батьками, учнями з роз'яснення їхніх прав та обов'язків, значення всебічного виховання дитини в родині.
3. Функції загальношкільного батьківського комітету
3.1. Сприяє забезпеченню оптимальних умов для організації освітнього процессу.
3.2. Координує діяльність класних батьківських комітетів.
3.3. Проводить роз'яснювальну й консультативну роботу серед батьків учнів про їхні права й обов'язки.
3.4. Сприяє у проведенні загальношкільних заходів.
3.5. Бере участь у підготовці школи до нового навчального року.
3.6. Разом із керівництвом контролює організацію якості харчування учнів, медичного обслуговування.
3.7. Надає допомогу керівництву школи в організації та проведенні загальношкільних батьківських зборів.
3.8. Розглядає звертання на свою адресу, а також звертання з питань, віднесених дійсним положенням до компетенції комітету, за дорученням керівника.
3.9. Обговорює локальні акти загальноосвітньої установи з питань, що входять у компетенцію комітету.
3.10. Бере участь в організації безпечних умов здійснення освітнього процесу, виконання санітарно-гігієнічних правил і норм.
3.11. Взаємодіє з громадськими організаціями.
3.12. Взаємодіє з педагогічним колективом з питань профілактики правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед неповнолітніх учнів.
3.13. Взаємодіє з іншими органами самоврядування з питань проведення загальношкільних заходів та всього іншого, що стосується компетенції комітету.
4. Права батьківського комітету
Відповідно до компетенції, установленої дійсним положенням, комітет має право:
4.1. Вносити пропозиції керівництву та іншим органам самоврядування й одержувати інформацію про результати їх розгляду.
4.2. Звертатися за роз'ясненнями в установи й організації.
4.3. Заслуховувати й одержувати інформацію від керівництва школи, інших органів самоврядування.
4.4. Викликати на свої засідання батьків учнів за представленням (рішенням) класних батьківських комітетів.
4.5. Брати участь в обговоренні локальних актів загальноосвітньої установи.
4.6. Давати роз'яснення та вживати заходи з розглянутих звертань.
4.7. Заохочувати батьків учнів за активну роботу в комітеті, надання допомоги у проведенні загальношкільних заходів тощо.
4.8. Організовувати постійні чи тимчасові комісії під керівництвом членів комітету для виконання своїх функцій.
4.9. Голова комітету може бути присутнім (з наступним інформуванням комітету) на окремих засіданнях педагогічної ради, інших органів самоврядування з питань, що відносяться до компетенції комітету.
5. Відповідальність батьківського комітету
Комітет відповідає за:
5.1. Виконання плану роботи.
5.2. Виконання рішень, рекомендацій комітету.
5.3. Установлення взаєморозуміння між керівництвом школи та батьками в питаннях сімейного та громадського виховання учнів.
5.4. Прийняття рішень відповідно до діючого законодавства.
5.5. Бездіяльність окремих членів комітету чи всього комітету.
5.6. Члени комітету, не приймаючої участі в його роботі, за представленням голови комітету можуть бути відкликані виборцями.
6. Організація роботи
6.1. До складу комітету входять представники батьків учнів по одному від кожного класу.
6.2Представники в комітет обираються щорічно на класних батьківських зборах на початку навчального року.
6.3. Чисельний склад комітету школа визначає самостійно.
6.4. Зі свого складу комітет обирає голову (у залежності від чисельного складу можуть обиратися заступники голови, секретар).
6.5. Комітет працює за планом і регламентом, що узгоджені з директором школи.
6.6. Про свою роботу комітет звітує перед загальношкільними батьківськими зборами не рідше двох разів на рік.
6.7. Комітет має право виносити рішення при наявності на засіданні не менше половини свого складу. Рішення приймаються більшістю голосів.
6.7. Листування комітету з питань, що відносяться до його компетенції, ведеться від імені Хлівчанської ЗШ І- ІІІ ст.., документи підписують керівник ЗНЗ та голова комітету.
7. Діловодство
7.1. Комітет веде протоколи своїх засідань і загальношкільних батьківських зборів відповідно до інструкції про ведення діловодства ЗНЗ.
7.2. Протоколи зберігаються в заступника директора школи з виховної роботи.
7.3. Відповідальність за діловодство в комітеті покладається на голову комітету або секретаря.
ПОЛОЖЕННЯ
про батьківські збори
та батьківський всеобуч
1. Загальні положення
1.1. Авторитет школи та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням батьківських зборів.
1.2. Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.
1.3. Батьківські збори — це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.
1.4. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).
1.5. Даний документ є локальним актом щодо питань регулювання відносин між школою та батьками.
2. Мета та задачі батьківських зборів
2.1. Виховання батьків, батьківського колективу.
2.2. Формування батьківської суспільної думки.
2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психології, законодавства України.
3. Види батьківських зборів
3.1. Існують такі види батьківських зборів:
• організаційні;
• тематичні;
• збори-диспути;
• звітові;
• збори-консультації;
• збори-співбесіди.
3.2. Батьківські збори, як правило, є комбінованими.
3.3. Основна частина батьківських зборів—педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).
3.4. Батьківський всеобуч планується відповідно до:
• вимог соціуму;
• напряму роботи школи;
• вікових особливостей дітей
4. Задачі батьківського всеобучу
4.1. Знайомство батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.
4.2. Забезпечення єдності виховної взаємодії школи та сім'ї.
4.3. Узагальнення та розповсюдження позитивного досвіду виховання.
4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших помилок.
4.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.
5. Проведення батьківських зборів
5.1. Загальношкільні батьківські збори проводяться один раз на семестр за планом роботи школи.
5.2. Основні питання, які розглядають на зборах:
а) ознайомлення:
• з документами про школу;
• з основними напрямками роботи школи;
• із задачами, які стоять перед школою;
• зі звітами про роботу;
• із локальними актами;
б) обмін досвідом щодо питані виховання дітей;
в) використання знань, умінь можливостей батьків у робот з дітьми;
г) надання допомоги у вирішенні господарчих питань.
5.3. Класні батьківські зборі проводяться один раз на семестр.
5.4. Основні питання, які розглядають на батьківських зборах
• аналіз навчально-виховного процесу у класі;
• задачі, які визначають подальшу роботу;
• планування, організація діяльності щодо виконанні задач;
• підведення підсумків;
• актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (батьківський всеобуч).
5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих моментів:
• атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини;
• інтонацію зборів: радимо та роздумуємо разом;
• професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);
• добрі, довірливі стосунки
• головні показники ефектності батьківських зборів — це:
а) активна участь батьків:
б) атмосфера активного обговорення питань;
в) обмін досвідом;
г) відповіді на питання, поради та рекомендації
6. Права батьківських зборів
Батьківські збори мають право:
а) звернути увагу батьків на:
• правильне виконання рішень зборів;
• виконання п. 4 ст. 52 Закону України «Про освіту» (батьки (законні представники) навчаються, вихователі несуть відповідальність за виховання дітей, отримання ними основної загальної освіти);
• виконання п. 4 ст. 17 Закону України «Про освіту» (відповідальність за ліквідацію учнівської академзаборгованості протягом наступного навчального року покладається на їхніх батьків (законних представників);
• виконання Статуту школи (батьки зобов'язані виконувати Статут школи);
• обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;
б) запрошувати на збори спеціалістів:
• юристів;
• лікарів;
• психологів;
• працівників правоохоронних органів;
• членів адміністрації школи;
• представників громадських організацій.
Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропозицій — один місяць.
7. Документація батьківських зборів
7.1. На всіх батьківських зборах ведеться протокол.
7.2. Протоколи батьківських зборів:
• підписуються головою та секретарем батьківських зборів;
• зберігаються у методичному кабінеті школи та відносяться до шкільної документації;
• протоколи класних батьківських зборів зберігаються у класних керівників.
7.3. Зошит протоколів повинен бути прошнурований, пронумерований, скріплений підписом Голови батьківського комітету.
7.4. Матеріали батьківських зборів зберігаються у методичному кабінеті у папці зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.
7.5. Термін зберігання протоколів та документів до них визначається терміном навчання учнів на визначеному щаблі:
• 1—3-ті класи — 3 роки;
• 5—9-ті класи — 5 років;
• 10—11-ті класи — 2 роки.
8. Заключні положення
8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських зборах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:
• соціуму;
• напрямку роботи школи;
• рівня освіти батьків.
8.2. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розробляються спільно з:
• адміністрацією;
• психологами;
• головою методичного об'єднання класних керівників;
• представниками науки.
8.3. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету та затверджуються педрадою.
Н А К А З
МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№855 від 08.11.2004 р.
Про заборону тютюнопаління в навчальних закладах і установах Міністерства освіти і науки України і затвердження заходів щодо проведення антинікотинової інформаційно-освітньої та профілактичної роботи серед дітей, учнівської та студентської молоді.
Високий рівень вживання тютюну в Україні є соціально-демографічною проблемою, яка стосується як усього населення загалом, так і дітей, учнівської та студентської молоді особливо. Поширеність куріння серед цієї категорії зростає, незважаючи на інформаційно-освітні заходи профілактики. До досягнення повноліття 82% юнаків та 72% дівчат мають досвід паління цигарок протягом життя. До активних курців належать серед хлопців: 11% у віці до 13-15 років, 20% у віці 15-16 і 35% у віці 16-17 років, серед дівчат відповідні показники; 5, 6 і 19%. На виконання ст. 56 Закону України "Про освіту" та з метою надання підліткам об’єктивних сучасних знань щодо вироблення відповідального ставлення до власного здоров’я та усвідомлення його ціннісної значущості, викорінення легковажного ставлення відносно куріння, а також формування навичок здорового способу життя
наказую:
1. Заборонити тютюнокуріння у приміщеннях і на територіях навчальних закладів та установ Міністерства освіти і науки України.
Міністр В.Г. Кремень
В лютому 2010 р. Верховною Радою України був прийнятий закон Украини о внесення змін до законодавчих актів відносно розпиття спиртних напоїв у громадських місцях.
В цих змінах з’явилися два нових слова, це "ПИВО" и "СЛАБОАЛКОГОЛЬНІ" напої, і у зв’язку з цим були внесені зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення:
Статья 178. Розпиття пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв в заборонених законом місцях або поява в громадських місцях у нетверезому стані розпиття пива (окрім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв на вулиці, в закритих спортивних спорудах, в скверах, парках, в усіх громадського транспорту (включаючи транспорт міжнародного сполучення) та і інших законом місцях, окрім підприємств торгівлі та громадського харчування, в яких продаж пива алкогольних, слабоалкогольних напоїв на розлив дозволена відповідним органом місцевого самоврядування, або поява в громадських, місцях в нетверезому стані, яке принижує людську гідність та суспільну мораль, - тягне попередження або накладання штрафу від одного до п’яти не обкладених мінімумом доходів громадян (від 17 до 85 грн.)
21 січня 2010 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», котрий доповнив Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» деякими новими положеннями.
Стаття 18 цього Закону встановлює коло осіб та місця, де не може здійснюватись продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, а також тютюну. Продаж та придбання таких виробів не може здійснюватись особами, що не досягли 18 років.
Діти пропускають уроки без поважних причин. Що це означає і як контролюється з боку вчителів та батьків? Якщо дитина не прийшла до школи, класний керівник або заступник директора з виховної роботи починає з’ясовувати причину. Часто телефонуємо батькам, а ті в кращому випадку відповідають, що дитина проспала, або я розбудив, пішов на роботу, а де дитина не знаю, або ще краще – він наглядає за молодшим братом, чи поїхав купувати собі кросівки… Чому вчитель може щоднятелефонувати одним і тим же батькам, а не батьки в свою чергу своєчасно повідомляють вчителю про причину відсутності. До речі, частіше телефонуємо тим батькам, діти яких схильні до пропусків уроків без причини, це вони щодня повинні контролювати і цікавитися в учителя, чи є на уроках син, або донька. За вимогами – заява батьків про відсутність дитини на уроках не є юридичним документом, але вона є доказом, того що батьки проінформовані, про відсутність дитини в школі. Заяви батьків, довідки з лікарні, інші документи, які пояснюють відсутність дитини (змагання, концерт, конкурс тощо) зберігаються в особовій справі дитини від початку навчального року до початку наступного навчального року. Медичні довідки по закінченні навчального року вклеюються в медичні картки учнів. Якщо дитина відсутня в школі більше двох днів, необхідно надати довідку про стан здоров’я та допуск до занять, відсутність контакту з хворими людьми. Вам же не все одно хто сидить поряд з вашою дитиною. Тому не вчитель повинен вимагати дані документи, а батьки мають знати, що їх наявність не примхи вчителя або адміністрації школи.
Це ж стосується і довідки про стан здоров’я з визначенням фізкультурної групи, яка надається до школи на початку навчального року обов’язково! Учні, які не надають вищезазначену довідку до школи не допускаються до занять фізкультурою, не атестуються з фізкультури.
Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:
За даними ЮНІСЕФ в Україні, майже 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина прогулювала школу через кібербулінг. 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили те, що Instagram, TikTok і Snapchat є основними соціальними платформами для цькування.
Міністерство цифрової трансформації у співпраці з ЮНІСЕФ та за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України, Координаційного центру з надання правової допомоги та Міністерства юстиції України випустило чат-бот "Кіберпес". У чат-боті можна дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу.
Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, як визначити кібербулінг, як самостійно видалити образливі матеріали з соціальних мереж, а також куди звертатись за допомогою.
У чат-боті "Кіберпес" можна знайти інформацію про те:
Сексуальне насилля онлайн – один з викликів, який стоїть перед батьками та педагогами. Діти можуть стикатись із сексуальним насилля в Інтернеті у формах секстингу, кібергрумінгу та сексторшену.
Секстинг – це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і не знайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені, що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини у школі.
Кібергрумінг — це процес комунікації із дитиною в Інтернеті, під час якого злочинці налагоджують довірливі стосунки з дитиною з метою сексуального насильства над нею у реальному житті чи онлайн. Вони можуть змушувати дітей виконувати певні сексуальні дії перед камерою. Злочинці свідомо будують своє спілкування з дитиною так, аби викликати в неї теплі почуття та довіру, показати, що вона цінна та унікальна. Вони можуть прикидатися однолітками дитини, пропонувати роботу моделлю, дарувати подарунки тощо.
Сексторшен – налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів або грошей.
Звертаємо увагу: якщо дитина стала жертвою секстингу, кібергрумінгу чи сексторшену, необхідно звернутися до поліції.
Освітній проєкт #stop_sexтинг за підтримки МОН, Мінцифри та Уповноваженого Президента України з прав дитини створили навчальні матеріали для батьків і педагогів щодо упередження та протидії сексуальному насиллю в Інтернеті:
У межах всеукраїнської кампанії проти кібербулінгу, за сприяння МОН, було проведено DOCU/ТИЖДЕНЬ проти булінгу для учнів 5–7 та 8–11 класів. Загалом в проєкті взяли участь 81 000 учнів, 1609 вчителів і 320 шкіл.
Всеукраїнська кампанія проти кібербулінгу створила відео "Mr. Nox" і буклет для батьків і дітей, який пояснює, як розпізнати кібербулінг і куди звертатися дітям і батькам дітей, які опинились у ситуації кібербулінгу.
Docudays UA дає можливість створити кіноклуб на базі закладу освіти. Кіноклуб дасть змогу отримати доступ, зокрема, і до фільмів із теми цькувань, як-от "Булер". Зареєструвати кіноклуб у закладі освіти можна за посиланням.
Відео (Матеріали до обговорення)
Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою
СПЕЦІАЛІЗОВАНІ ІНТЕРНЕТ-САЙТИ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ІНТЕРНЕТ-САЙТИ БІБЛІОТЕК ТА ЕЛЕКТРОННИХ БІБЛІОТЕК
ІНТЕРНЕТ-САЙТИ МУЗЕЇВ І КАРТИННИХ ГАЛЕРЕЙ УКРАЇНИ